tisdag 23 oktober 2012

Näthandel och bekvämlighet

Säkert har någon sett reklamen med mannen som sitter i garderoben och uttrycker en viss skräck för sin sambo som just då skriker och är överlycklig över vad hon hittat något på internet. Han skriker också.
     I det här hushållet kan man säga att det är tvärt om. Här skulle jag sitta i garderoben om jag hade någon som gick att sitta i och åtmindstonde sucka över Jonatans klädhandel över nätet.
     Fast jag kan heller inte gnälla över hans köp eftersom han i och med detta har en jacka som är bättre lämpad för hans tunna skepnad, som är längre och som går att knäppa ordentligt i halsen. Jag låter som min farmor, men jag har kommit på det är skönare än när det inte rinner in en massa kall luft från alla håll. Det märks att det har blivit vinter, fast att det saknas snö, men det börjar bli kallt ute. Stod i morse och funderade på om jag skulle ha vinterjackan, men bestämde att det måste sjunka ner till -15 innan det är värt det. Tänk annars så många jackor jag kommer behöva när det är -30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar