onsdag 9 maj 2012

Nu är det som det ska igen

Vi har äntligen fått tillbaka våra skåpluckor och garderobsdörrar! Vi har också fått nya handtag, som det kommer ta ett tag att vänja sig vid, men på det hela taget är det bara skönt att luckorna är tillbaka efter att alla hyllor fått samla damm under de tre veckor som vi varit utan dem. Det största problemet har varit att vi också varit utan lådor i köket, vilket har resulterat i att vi varit tvugna att möblera om, men nu är det som det ska igen. Samtidigt har jag vant mig vid att varit utan och jag kommer säkert glömma bort att jag måste öppna en dörr för att få tag på ett glas eller en kastrull.
     Nu har den lavendel som jag planterat också börjat ta sig och det är underbart, för då har allt jag planterat börjat komma upp och det känns som en seger när jag har mina annars mycket ogröna fingrar. Nu ska jag bara lyckas ta hand om mina plantor så att de växer upp och blir så där underbart väldoftande och välsmakande som de borde vara. Tack mina naturlektioner för att ni fört tillbaka intresset för odling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar