lördag 5 maj 2012

Frön och snö

Sedan jag flyttade till Norrbotten och in i lägenhet utan att ha en egen liten gräsplätt att mysa på, så har jag varit fast besluten att göra det bästa möjliga av den lilla inglasade balkongen som jag har. Jag har visionen av en väldigt grön, frodig och surrande balkong, men jag har väldiga problem med att verkställa dem. Speciellet då jag saknar gröna fingrar, men tack vare naturvetenskapskursens växtodlingsförsökt, har jag iaf börjat med att plantera lite olika frön som jag hoppas ska ge mig något att se fram emot till sommaren.



Just sommaren känns mycket avlägsen just nu, det är den 5:e maj och det råder någon form av snöstorm, det blåser så träden står åt sidan och snön virvrlar omkring och temperaturen visar på plus 2-3 grader. Försenat aprilväder kanske. Hoppas det blir fint till veckan. För jag tror mina frön tar sig snabbare om det är lite fint väder, det bara är trevligare och varmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar