måndag 18 april 2011

Impuls påhitt och kylskåp

Efter mina timmar som lärare i engelska, matte och svenska ringde jag min kusin. Att umgås med henne händer inte så ofta, så det är rätt skoj när det händer. Däremot var hon mer eller mindre tvungen att springa till ett annat jobb så jag gjorde henne sällskap och stod i en timme och ställde upp dricka i en affär. Inte så svårt. Palla upp och kom ihåg att räkna! Done.
     Köpte ett kylskåp i lördags så nu är min lägenhet helt oberoende, nästan. Jag behöver fortfarande låna en sop eller hink och mopp ibland. Men det är detaljer som man kan överleva utan när man faktiskt har en dammsugare (lätt en av de bästa presenter jag fått). Däremot tar det ett tag innan man vänjer sig vid att kylen finns där. Den lägger sig gärna i blickfånget och man vill nästan säga OJ, VAD ÄR DET DÄR?! Men om man bara tittar in ofta tänker man inte på det. Kanske är det bara för att jag är kort, som jag tycker att ett kylskåp i storlek 185 cm känns överväldigande stort. Än så länge är det ganska tomt, men det vänder nog snart. Ska flytta över mitt hembakade bröd som ligger i mammas frys och de fem matlådorna med fisksoppa. En av dem tror jag att jag ska ge mig på nu... för magen kurrar. Hörs.

1 kommentar:

  1. Då tänker jag snart boka in en lunch eller middag snart, ska bara ta det där *pip*körkortet!

    SvaraRadera