torsdag 14 april 2011

Excel-dokument som alla borde ha.

Idag tankade jag min bil. Dyr historia. Fast då har jag kört på den förra tankningen sedan 24 mars. För att hålla koll på kostanderna på min bil, har jag ett excel-dokument som jag fyller i varje gång jag köper något som ska användas till bilen. Det ger en skap överblick över hur dyrt det kan vara att ha en bil. Något alla borde ha koll på.
     Det hade varit mycket billigare utan bil, men då hade jag inte tagit mig till jobbet alla dagar heller. Så jag är nöjd ändå. Bara bilen vill fungera som den ska. Vilket den såklart inte gör... men man kan ju inte förvänta sig det av en bil som är 17 år gammal.
     Mina nästa projekt på bilen är att skruva bort oljetråget och kolla om en sil slammat igen. Sedan ska det bli rostbekämpning på medelsvår nivå (tror jag iaf). Men det går säkert bra.
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar