torsdag 22 december 2011

Vid rötterna och nya försök

Så har man snart varit hemma i en vecka. Det känns konstigt att det är jul om två dagar och att det finns så mycket kvar att göra. Det ska städas, bakas, lagas, grejas och pysslas. Det är en ganska intensiv period som ganska ofta innebär ökad stress. Jag tror jag känner av det, som man gör varje år. Skillnaden mellan i år och tidigare år är att i år har jag en bergränsad tid hemma innan jag ska åka tillbaka till verkligheten så det är extra mycket jag skulle vilja hinna göra som den tidsoptimist tänker jag att det är klart att det går bra, jag kommer få mycket tid över till de skolarbeten jag ska göra. Realisten säger att hälften får jag skippa för det kommer inte gå. Så det får råda hårda debatter i huvudet på mig om vikten av att kompromissa.
     Igår blev det nya försök med pepparkaksdegen. Ett färdigt hus skulle pyntas och det blev ett väldans liv mitt i natten när vi syskon skulle spruta idéer. Här kommer ett nattligt resultat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar