torsdag 1 juli 2010

Tillbaka!

Så var man klar för i år. Nu börjar den lugnare delen av året. Inga födelsedagar och inget annat firande av något alls... förutom ett bröllop till i augusti. Men det är då det.
     Det var trevligt på midsommar och jag har bilder, men eftersom jag använt min Nikon så dröjer det ett tag innan jag kommer mig för att faktiskt skicka iväg rullarna på framkallning.
     Sanna och jag gjorde tre olika skattkartor  med en massa ledtrådar och skickade sedan ut alla närvarande indelade i tre lag kors och tvärs över tomten där de skulle lösa ledtrådarna och hitta skatten. Det var roligt att se på, där de stövlade fram och tillbaka. En kväll att minnas helt enkelt.
     I förrgår bjöd Frida och Emil på middag. Jonatan och jag ansvarade för salladen och efterrätten. En vän till Emil var också med. Rätt trevlig men väldigt tystlåten. Vi spelade plump, jag tror att jag kom sist. Har förträngt vem som vann!
     Sanna och Jim fyllde år igår. Det var en trevlig dag. Roligast hade jag när vi på kvällen hade Emelie och Mattias på besök och jag påminde Emelie och Sanna om den gång vi skulle ruva på ett köpeägg i lekrummet hos Emelie utan att våra mammor upptäckte det. Vilket inte alls gick så bra... speciellt inte när ägget gick sönder...
     Sanna och Emlie har tänkt sig att göra en bok med allas deras påhitt. Om det är för att ingen ska göra samma sak eller bara för att andra ska få sig ett gott skratt kan jag inte säga med säkerhet. Men roliga har deras och är deras upptåg. Vänta er inget annat...
     Mamma säger nu åt mig att komma till bordet för att äta jordgubbar... kan inte annat än lyda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar