söndag 6 april 2014

Andras idéer hjälper till att skapa egna

Jag är ensam hemma. Varit ensam hemma hela helgen. Det är inget konstigt. Inte alls. Livet tillsammans med en människa där tonerna flyter runt i blodet och musik skapas kan bara sluta på ett sätt. Japp. Ensam hemma. Så vad kan jag göra en sådan helg?! 
      Massor kan jag tala om. Jag har stickat en halv mössa. Garnet tog slut. Jag har pysslat ihop en väggdekoration som jag säkert aldrig kommer att sätta på väggen. Jag har både ätit gott och slarvat med maten. Jag har tittat på ändlöst många Top Gear-avsnitt. Varit till affären minst två gånger på tre dagar. Jag har diskat undan och städat på andra ställen. Det finns mer, men varför slösa bokstäver på ovidkommande detaljer.
      Jag har sett (inte sått, det gjorde jag för någon vecka sedan) mina första tomatplantor. De gör mig stolt. Därför att jag har för mig att det är svårt att odla tomater och det känns bra att jag verkar kunna det. Än så länge. 
       Snart. Ikväll kommer jag inte att vara ensam hemma längre. Det ska bli trevligt med lite sällskap. För hör och häpna. Nästa helg är jag ensam hemma igen. Hörs 

                          Väggdekorationen kan stå på bordet, dock mycket ostadigt.
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar