tisdag 26 februari 2013

Motivation ± 0

Hu så tråkig tillvaron kan te sig bara för att jag har en rapport att skriva. Just nu känner jag att jag har noll koll och vet inte riktigt var jag ska börja med det hela. Rapporter i sig är inget nytt och inte ämnet heller, men det känns som att jag inte förstår vad det ska handla om, jag begriper inte hur jag ska formulera mig och jag har nog inte lust heller. Det är väl det som är problemet, att jag inte vill skriva, bara den här biten gör liksom ont att pressa fram, man ska i en skoluppgift tvinga fram orden så hårt att tårarna behöver komma ut och håret faller av på grund av hur mycket man får slita i det. Att lära sig något nytt gör ont och är jobbigt, det har skolan lärt mig och det är nog dags att ändra på det. Frågan är bara hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar