fredag 22 februari 2013

Fredag eftermiddag och äntligen hemma

Hade eftermiddagslektioner med matte idag, lagom skoj på en fredag, men om någon tror att jag sitter och stirrar mig blind i en bok med tal hit och dit så kan jag säga att det gör jag inte alls. Vi började med att diskutera i mindre grupper olika problemlösningsuppgifter vi gjort i förväg, för att lära av varandra, vidga vårt seende i matematik samt öva på att beskriva/försklara hur vi tänker och sedan rita/skriva på ett A3 som sattes upp på väggen och presenterades kort för resten av klassen, redovisning i odramatisk form. Allt för att också lära av varandra. Sedan pratade vi om exempel i en bok och fick pröva göra ett Möbiusband, ganska likt trolleri men har väl en matematisk formel men den pratade vi inte om.
     Ikväll blir det att städa och packa lite för imorgon åker vi till Umeå för att gå på folkmusikfestival samt fira Jennifer som fyller år på söndag. Det blir nog bra, men i kväll jag ska jag ta det lugnt (efter städningen).
     Har jag talat om att jag kraschade kameran vid nyår. Så istället för att ta nya bilder går jag igenom gamla och försöker flytta över alla fotografier från gymnasiet som finns på en massa skivor till en hårddisk så de ska bli mer lättåtkomliga. Det tar tid bara men ibland hittar man lite roliga och knasiga saker som en modefotografering från 2008 med en ganska knäpp mönsterrik klänning från 70-talet, fullversion finns men jag värnar om min syster som tycker mindre om bilderna och på det här sättet behöver hon inte bråka på mig.   

2 kommentarer:

  1. Det finns mycket roligt bland alla de där bilderna, ett gott skratt kan man få sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag men många gånger handlar det om nog mer om minnet av fotograferingen än bilden i sig, internskämt liksom :)

      Radera