måndag 18 juni 2012

Upptagen det är jag

Jaha, sedan alla skoluppgifter lämnats in för bedömning och lämnat mig utan något att göra då jag till skillnad från andra inte har något sommarjobb att gå till, inte för att jag saknar ett, jag har faktiskt inte tid. Allt jag vill göra och alla ideér som skulle vara så skoj att verkställa tar så mycket tid att jag med jobb inte skulle hinna med och på den begrensade tid jag har hemma så är det bäst att jag passar på medan jag kan och faktiskt är ledig.
     Jag hade tänkt lämna in vikariepapper när skolskräpet var klart, men då beslöt jag mig för att flytta ut ur Sannas vardagsrum (mitt gamla sovrum) och in i det största rummet på gården, vilket innebar totalstädning och så kom Emelie... nu efter lite mer än en vecka har det stora rummet genomgått en förvandling och det gamla skåpet likaså, samtidigt med det har vi firat fördelsedagar och jag har fått göra tre jordgubbstårtor, städat i sommarstugan för att vi ska kunna sova där på midsommar och börjat göra i ordning en liten täppa åt mig där jag kan sätta ut det som jag planterade för två månader sedan si sådär. Det låter kanske inte som så mycket, men saken är den att det tar tid alla saker. Så jag fortsätter rusa på och vara upptagen, men om någon behöver mig kommer jag såklart lika fort som blixten lyser upp himlen, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar