lördag 15 maj 2010

Solskensdagen

Känner mig alldeles lycklig när jag tänker på vilken underbar dag det blev. Grannarnas bro var dagens samlingspunkt, där satt man för att umgås. Mattias dök upp på eftermiddagen och Annika bjöd på kaffe och sockerkaka. Å där i solen kom jag på att det skulle vara jätteskoj att fiska. Sagt och gjort. Efter att ha ätit middag och sedan klippt ner hallonbuskarna, dök Mattias upp på fyrhjulingen och vi lastade på batteri och motor (miljövänligt) och körde ner till båten. Satte allt på plats och så gav vi oss iväg. Solen sken och en svag krusning lekte på ytan. Jag fick första fisken! En liten gädda som vi kasta i igen (kastade i samtliga gäddor) Sedan tog Mattias igen genom att dra upp tre. Där någonstans gick solen ner och batteriet la av. Vi rodde hem. Nu känner jag hur trött jag är och kommer sova gott när jag väl lagt mig, vilket blir snart. Bara ett par bilder.
Mattias med den största gäddan för kvällen.

Solen på väg ner bakom berget.

1 kommentar: