söndag 30 maj 2010

Lördagen som det blev något av

Det var cykeltvävling runt sjön. Starten gick halv elva. Jag sov. Klev upp lagom till att den grillade korven var färdig att ätas. Trost det åt jag inte. Hade inga pengar med mig. Men jag satt och var trevlig. Så fick jag veta av Mattias att han skulle hem och tapetsera.
Det tyckte jag att jag kunde hjälpa honom med eftersom jag inte hade något annat att göra. Klockan ett började vi... efter fem blev det mat... runt sju blev det vattenpaus... klockan tio hade vi petat dit den våden och Elisabeth bjöd på kvällsfika. Mattias och jag är absolut de bästa nybörjarna på att tapetsera, det blev så grymt bra!
Så nu ska jag snart krypa ner i sängen för att ta en välförtjänt vila. Om jag vaknar i vettig tid imorgon hinner jag följa med till sommarstungan för att börja städa den inför den kommande sommaren. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar