fredag 12 februari 2010

Shopping med mormor

När man är hos mormor och morfar är det nästan obligatoriskt att ta en sväng på Gekås. Det ligger ändå så nära, ungefär lika långt bort som mataffären där hemma. (Sedan att mataffären här ligger på andra sidan gatan har inte med det att göra)
      En sådan mulen och snålblåst dag som det var idag så passade det alldeles utmärkt att ge sig iväg dit. Dock började vi med att gå på Net On Net lagershop som ligger alldeles i närheten (för er som ännu inte hittat till dem) för att leta efter ett motljusskydd till morfars kamera De hade inget som passade!
     Jag skulle inte ha så mycket, men det är svårt att bara hålla sig till de tre prylar jag letade efter, det finns ändå så mycket saker där. Dessutom fanns inte två av dem så jag tog lite annat som kompensation.
     Mormor och jag gick runt mycket längre än förhållandet till vad vi köpte, men det var väl umgänget och bristen på att behöva skynda sig som gjorde det. Vi kunde t.ex stanna upp och diskutera något som existensen av spöken mitt mellan underkläder och babytillbehör, och spöken har inte alls hade med underläder eller babyleksaker att göra. Såvida man inte har riktigt taskiga minnen.
     Eftersom vi inte kom iväg hemåt förrän halv fem så skippade vi middagen och fikade smörgås och te. Det är inte ofta som det händer, men det är trevligt emellanåt.  Senare tittade vi på tv.
     Fick 8 poäng i På Spåret, inte så mycket att skryta med alls. Det är snarare ett bevis på hur obildad man är och hur kass man är på att lösa en rebus. Jag har aldrig gillat rebusar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar