torsdag 5 juli 2012

Mitt hemma finns i flera upplagor... nästan

Efter att ha tittat i ett fotoalbum från -94 ville jag göra en liten utflykt med bilen till ett ställe som heter Brattås, inget lustigt ställe, utan ganska nedgånget och modstulet, det var i alla fall vad jag kände när jag åkte därifrån, men anledningen till att jag ville åka dit var den gamla skolan som står där då den liknar mammas och pappas hem, mitt barndomshem och det var skrämmande så lika de var även om skillnaderna också var stora, här kommer smakprov på det vi såg där och lite att jämföra med.
1.
Trapphus hemma och trapphus borta
2.
Ovan: borta
Nedan: hemma, fast spegelvänd
Hemma är huset spegelvänt efteråt i photoshop för att kunna visa upp en något likadan sida och jag kan tillägga att andra sidan på översta bilden har tre fönster precis som huset nedan och nedan har bara två fönster på andra sidan och anledningen till att det inte finns en bra bild att visa på samma sida beror på tät buskage på tomten hemma, alltså bilden nedan.

3.
Ovan: borta
Mellan: hemma, mitt i ommålningen
Under: innan ommålning
4.
Ovan: borta (dag)
Nedan: hemma (kväll)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar